خانه وبلاگ مولتی متر دیجیتال چیست تا 30% تخفیف قیمت خرید|فروش عمده جزئی



مولتی متر دیجیتال چیست تا 30% تخفیف قیمت خرید|فروش عمده جزئی

مولتی متر دیجیتال چیست- مجموعه عظیم متروتیک با افتخار اعلام می نماید که کلیه انواع مولتی متر دیجیتال چیست را با ارزانترین قیمت در بین تمامی شرکت های تامین کننده تجهیزات اندازه گیری تا 30% تخفیف ویژه و متنوع ترین برندهای موجود در بازار ایران و جهان در اختیار خریداران قرار می دهد در این مقاله به موضوعات آموزش استفاده از مولتی متر- بهترین مارک مولتی متر چیست- انواع مولتی متر را نام ببرید- اجزای مختلف مولتی متر را نام ببرید که تخصص مجموعه بزرگ متروتیک می باشد خواهیم پرداخت.

مولتی متر دیجیتال چیست : متروتیک هم اکنون با بیش از 15 سال سابقه درخشان در تهیه و پخش عمده و جزئی انواع تجهیزات اندازه گیری فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات متنوع آموزش استفاده از مولتی متر- بهترین مارک مولتی متر چیست- انواع مولتی متر را نام ببرید- اجزای مختلف مولتی متر را نام ببرید خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع مولتی متر دیجیتال چیست باضمانت اصالت و سلامت فیزیکی 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی آزمایشگاه ها و موسسات مختلف می باشیم.

مولتی متر دیجیتال چیست - مجموعه عظیم متروتیک همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع مولتی متر دیجیتال چیست در خدمات شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش استفاده از مولتی متر- بهترین مارک مولتی متر چیست- انواع مولتی متر را نام ببرید- اجزای مختلف مولتی متر را نام ببرید با ما همراه باشید . ما در مجموعه عظیم متروتیک تمام برندهای حال حاضر انواع تجهیزات اندازه گیری موجود در ایران و جهان را برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع برند از مولتی متر دیجیتال را در مجموعه متروتیک بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد. 

مولتی‌متر (به انگلیسی: multimeter) یا مولتی‌تستر (به انگلیسی: multitester) دستگاهی برای اندازه‌گیری چندین کمیت الکتریکی مانند ولتاژ، جریان، مقاومت الکتریکی، ظرفیت خازنی و ... است، که می‌توان با آن سلامت یا مشخصات قطعات الکتریکی یا الکترونیکی را نیز ارزیابی کرد.
مولتی‌متر از اساسی‌ترین ابزار مهندسان و تعمیرکاران برق و الکترونیک است که در هر کارگاه، تعمیرگاه یا آزمایشگاه برق یافت می‌شود. مولتی‌متر، دو نوع آنالوگ (عقربه‌ای) و دیجیتال (رقمی) دارد، اگرچه استفاده از نوع آنالوگ آن، دیگر منسوخ شده‌است.
در مولتی‌متر می‌توان به وسیله یک سِلِکتور قابل چرخش (کلید انتخاب‌گر چرخنده)، کمیت‌ الکتریکی موردنظر برای اندازه‌گیری و نیز حدود آن را انتخاب کرد. برای استفاده از مولتی‌متر لازم است با هر کدام از کمیت‌های الکتریکی آشنا بود، چرا که هر یک، واحدی مشخص دارد.
نام دیگر مولتی‌متر، که البته امروزه کمتر رایج است، آوُمِتر (Avometer) است که از حروف اول کلمات آمپر (Amper)، ولت (Volt) و اهم (Ohm) گرفته شده‌است.

تاریخچه در مورد مولتی متر دیجیتال:

اولین وسیله برای اندازه‌گیری پارامترهای الکتریکی، گالوانومتر (Galvanometer) بود که در سال 1820 برای اندازه‌گیری جریان‌های کم ساخته‌شد. گالوانومتر (آمپرسنج) را می‌توان با سری کردن یک مقاومت با آن، برای اندازه‌گیری ولتاژ، و با استفاده از پل وتستون، برای اندازه‌گیری مقاومت، نیز به کار برد. گالوانومتر، نمونه اولیه مولتی‌متر و آمپرمترها بود که تنها در آزمایشگاه کاربرد داشت و بزرگ و حساس بود.

اولین مولتی‌متر در دهه 1920 اختراع شد. ساخت این مولتی‌متر را به یک مهندس اداره پست بریتانیا با نام  Donald Macadie نسبت داده‌اند. این دستگاه می‌توانست جریان، ولتاژ و مقاومت را اندازه‌ بگیرد. او این دستگاه را آوُمتر Avometer نامید.

مولتی‌مترهای امروزی با بهره‌گیری از مدارهای الکترونیکی و پردازنده‌های ساده، انواع پارامترهای الکتریکی را اندازه می‌گیرند و بر روی نمایش‌گر ال‌سی‌دی نشان می‌دهند.

یکی از پرمصرف ترین دستگاه های اندازه گیری در آزمایشگاه های برق و الکترونیک مولتی متر می باشد درصد زیادی از کاربران آشنایی کاملی جهت خرید این دستگاه را ندارند ممکن است از خود بپرسید بهترین مارک مولتی متر دیجیتال چیست؟ و یا بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل چیست؟ در این مقاله سعی شده است شما را با ویژگی های مهم این دستگاه آشنا سازد تا بتوانیم بهترین مولتی متر را انتخاب کنیم.

این دستگاه دارای ویژگی‌های مختلفی می باشد در زیر سعی شده است نکاتی در باره انتخاب مولتی متر دیجیتال متناسب با نیاز کاربران مختلف توضیح داده شود. در پایان این نوشته شما هم  با شناخت کافی می توانید بهترین مدل مولتی متر دیجیتال متناسب با نیاز خود را با قیمت مناسب انتخاب نمایید.

آشنایی با انواع مولتی متر

اساس کار تمامی مولتی مترها یکی می باشد اما انواع مختلفی از این دستگاه متناسب با کاربردهای مختلف تولید و در بازار عرضه شده است. این دستگاه به دو دسته ی مولتی متر آنالوگ یا عقربه ای و مولتی متر دیجیتالی تقسیم می شوند. همچنین این دستگاه در دو مدل مولتی متر رومیزی و پرتابل جهت کاربردهای مختلف تولید می شوند. گروه دیگری از مولتی مترها جهت اندازه گیری آمپرهای بالا با نام  مولتی متر کلمپی شناخته می شوند.

نسل جدید این دستگاه اندازه گیری، مولتی متر دیجیتال می باشد این دستگاه الکترونیکی برای اندازگیری کمیت های الکتریسیته ازقبیل اختلاف پتانسیل یا ولتاژ، مقاومت و جریان طراحی گردیده و مقادیر اندازه گیری شده را به صورت ارقام روی نمایشگر نشان می‌دهد.

کاربرد مولتی متر چیست؟

به وسیله مولتی متر می توان چندین کمیت الکتریکی از قبیل ولت، آمپر و اهم را اندازه گیری کرد. تست خازن با مولتی متر دیجیتال در بسیاری از مواقع قابل انجام است توسط مولتی متر های دیجیتالی پیشرفته میتوان مقدار فرکانس و میزان حرارت را نیز اندازه گیری کرد. اندازه گیری میلی آمپر، میکرو آمپر، تست دیود، تست اتصال و … از دیگر کاربرد مولتی متر دیجیتالی می باشند.

سرعت نمونه برداری لحظه ای در مولتی متر بسیار پایین می باشد بنابراین توانایی نمایش شکل موج را ندارند بدین منظور در برخی از نیازها از اسیلوسکوپ دیجیتال  جهت مشاهده ولتاژ و تغییرات لحظه ای آن استفاده می گردد.

انواع مولتی متر های دیجیتال اتو رنج قادر به اندازه گیری ولتاژ از چند صد میلی ولت تا ۱۰۰۰ولت به صورت خودکار هستند و نیاز به تنظیم رنج دستی ندارند، طرز کار و نحوه تست قطعات الکترونیکی با مولتی متر دیجیتال بسیار ساده است فقط کافیست جهت تست ولتاژ AC رنج یاب را روی قسمت ولت AC و جهت تست ولتاژ DC رنج یاب را روی قسمت ولت DC قرار داد. همچنین جهت اندازه گیری کمیت های دیگر از جمله مقاومت یا آمپر باید نشانگر رنج را روی قسمت مربوطه قرار دهد. به این نوع مولتی مترها که به صورت خودکار تنظیم می شوند مولتی متر اتو رنج Auto Range می گویند.

مولتی متر دیجیتال چیست؟  فرق آن با آنالوگ

مولتی‌مترهای دیجیتال با بهره‌گیری از مدارهای الکترونیکی و پردازنده‌های ساده، انواع پارامترهای الکتریکی را اندازه می‌گیرند و بر روی نمایش‌گر ال‌سی‌دی نشان می‌دهند. اما مولتی مترهای قدیمی آنالوگ پارامترهای اندازه گیری شده را توسط میتر عقربه ای نمایش می دهند. تفاوت مولتی متر دیجیتال با آنالوگ فقط در نمایشگر نیست شاید بتوان گفت مهم ترین تفاوت در دقت اندازه گیری و تنوع امکانات در مولتی متر های دیجیتال نسبت به آنالوگ است.

مولتی متر دیجیتال به دلیل قیمت پایین، دقت بالا و کاربری آسانی که نسبت به مولتی متر آنالوگ دارد با استقبال فراوانی از سوی کاربران مواجه شده است. دقت اندازه گیری و همچنین سهولت کار با آن از ویژگی های مهم مولتی مترهای دیجیتال می باشد.

دقت اندازه گیری دستگاه مولتی متر چقدر است ؟

تمام دستگاه های اندازه گیری دارای حدمجازی از خطا هستند، دقت یک دستگاه اندازه گیری بیان میکند که مقدار اندازه گیری شده تا چه حد با مقدار واقعی نزدیک است. معمولاً به جای مقدار واقعی از مقدار استاندارد استفاده می شود و دقت برحسب خطای دستگاه و به صورت درصد بیان می گردد.

دقت مولتی متر های آنالوگ بصورت استاندارد ۳% و درحالیکه دقت مولتی متر دیجیتال بصورت استاندارد ۰٫۵% و در مولتی مترهای پیشرفته این مقدار کمتر است. خطا به صورت + و – بیان میشود. بعضی مولتی مترها دقت ۰٫۰۱% و در موارد خاص آزمایشگاهی مقدار دقت را کسری از میلیون نیز ارائه میگردند. لازم است بدانیم پایداری دقت مولتی متر در صورت کالیبره نمودن دوره ای آن حفظ می گردد.

رزولوشن مولتی متر چیست ؟

رزولوشن مولتی متر دیجیتال با ارقام نشان داده شده در صفحه نمایشگر مشخص میگردد. در مولتی مترهای دیجیتال رنج های اندازه گیری متفاوت است و این تفاوت به دلیل تفاوت در مشخصه رزولوشن نمایشگر مولتی متر می باشد. رزولوشن دستگاه مولتی متر را با شمارنده یا رقم (اصطلاحاً دیجیت) بیان میکنند.

حساسیت و امپدانس ورودی مولتی­ متر

به­ هنگام استفاده از مولتی­ مترها برای اندازه­ گیری ولتاژ باید امپدانس ورودی دستگاه نسبت به امپدانس مدار اندازه­ گیری شونده بسیار زیاد باشد در غیراین­صورت ممکن است عملکرد مدار تغییر کرده و اندازه­ گیری دقیق نخواهد بود. مقدار امپدانس ورودی مولتی­ مترها معمولاً ۱تا ۱۰مگااهم می باشد.

حساسیت مولتی­ متر به­ صورت کمترین مقدار ولتاژ، جریان و مقاومت تعریف می­شود که می­تواند مقدار سنجش را تغییر دهد. برای نوع دیجیتال معمولاً کمترین ولتاژ به­ طور معمول چندصدمیلی ولت  dc و یا ac است ولی کمترین محدوده جریان می­تواند چندصدمیلی آمپر باشد.

اندازه گیری ولتاژ، جریان و مقاومت با مولتی متر

منابع ولتاژ مانند ژنراتور یا باتری، اختلاف پتانسیل بین دو نقطه از یک مدار الکتریکی را بوجود می آورند و سبب می‌شوند جریان برقرار شود. باتری رایج‌ترین منبع ولتاژ در مدار است که دو سر مثبت و منفی دارد و مقدار ولت دو سر آن، ولتاژ ترمینال نامیده می‌شود یکی از کاربردهای مهم مولتی متر اندازه گیری ولتاژ متناوب و مستقیم می باشد. اساس کار یک ولت متر DC دیجیتالی بر مبنای مقایسه است. یعنی ولتاژ وارد شده به ولت متر با یک ولتاژ مرجع معمولا ۱۰۰ میلی ولت مقایسه شده و نتیجه مقایسه به کمک مدارات دیجیتالی به صورت ارقام که مبین مقدار ولتاژ DC اعمالی به ولت متر است روی صفحه نمایش آن ظاهر می‌گردد.

روش اندازه گیری ولتاژ با مولتی متر

روش کار با مولتی متر دیجیتال و اندازه گیری ولتاژ متناوب و مستقیم بسیار آسان می باشد. جهت اندازه گیری ولتاژ با مولتی متر ابتدا کلید چرخشی را در وضعیت ولتاژ قرار داده و سیم مشکی را به ترمینال منفی و سیم قرمز را به ترمینال مثبت وصل می کنیم باید توجه کرد سلکتور حتما در وضعیت ولتاژ با نماد Vdc برای ولتاژ مستقیم و Vac برای ولتاژ متناوب باشد حالا می توانید دکمه power دستگاه را روشن و اندازگیری را شروع کنید. لازم به یادآوری است جهت اندازه گیری ولتاژ باید مولتی را بصورت موازی در مدار متصل کرد.

نحوه اندازه گیری جریان با مولتی متر

یکی از استفاده های رایج مولتی متر اندازه گیری جریان الکتریکی می باشد. یکی از نکات مهم در اندازه گیری جریان با مولتی متر قرار گرفتن آن به صورت سری در مدار است جهت اندازه گیری جریان با مولتی متر، ابتدا کلید چرخشی را در وضعیت ولتاژ قرار داده و سیم مشکی را به ترمینال منفی و سیم قرمز را به ترمینال mA یا A وصل می کنیم. حالا می توانید دکمه power دستگاه را روشن و هر نوع اندازگیری را شروع کنید.

مقاومت درونی آمپرمتر بسیار ناچیز و قابل صرف نظر کردن است. جهت اندازه گیری جریان ( آمپر ) ، دستگاه آمپرمتر باید بصورت سری مطابق شکل زیر در مدارقرار گیرد.

اندازه گیری مقاومت الکتریکی با اهم متر

اهم متر چیست؟

وسیله اندازه گیری مقاومت الکتریکی اهم متر نام دارد نمونه قدیمی آن عقربه ای(آنالوگ) و نمونه جدید آن اهم متر دیجیتال می باشد که معمولا جزئی از دستگاه مولتی متر می باشد. برای اندازه گیری مقاومت الکتریکی کمتر از یک اهم معمولا از میلی اهم متر و میکرو اهم متر استفاده می گردد.

اندازه گیری مقاومت الکتریکی با اهم متر خارج از مدار بسیار آسان است این روزها نرم افزار خواندن مقاومت رایگان جهت شناسایی رنگ مقاومت ها در سایت ها نیز وجود دارد اما جهت اندازه گیری مقاومت در مدار با اهم متر ابتدا باید بدانیم اهم متر چگونه در مدار قرار می گیرد؟ ابتدا کلید چرخشی را در موقعیت اهم متر قرار داده و پراب های آن را به دو سر مقاومت بصورت موازی، پس از اطمینان از قطع ولتاژ، در مدار وصل می کنیم. هنگامی که از مولتی متر غیر اتوماتیک استفاده می کنیم برای محافظت از آن باید ابتدا بیشترین ضریب رنج را انتخاب کنیم و اگر دقت اندازه گیری کافی نبود ضریب سلکتور را کاهش می دهیم. اگر مقدار کمیت مورد نظر بیشتر از ضریب سلکتور باشد حروف OL که از عبارت Over Load به معنای اضافه بار گرفته شده است روی صفحه نمایش نشان داده خواهد شد. برای اندازه گیری مقدار اهم مقاومت، باید پس از انتخاب رنج مربوط به مقاومت، سیم ها را به دو سر مقاومت وصل کرد و مقدار اندازه گیری شده را خواند. البته اگر مقاومت مورد نظر در مدار قرار دارد باید دقت نمود که این مقاومت با المان های دیگری موازی نباشد چون در این صورت مقدار مقاومت به طور صحیح بدست نمی آید.

تست دیود با مولتی متر

دیود یک قطعه الکترونیکی است که جریان الکتریکی را تنها در یک جهت از خود عبور می دهد معمولا ولتاژ و جریان اضافی به دیود باعث اتصال کوتاه و یا قطع آن می شود. نحوه تست دیود با مولتی متر بسیار آسان است هنگام تست دیود با مولتی متر بهتر است دیود را از مدار جدا کنید. سلکتور مولتی متر را روی وضعیت ديود قرار داده و سپس پروب قرمز را به سر آند و پروب مشکی را به سر کاتد (نوارسفيد روی ديود نشانگر کاتد) وصل کنيد در اين حالت مولتی متر ولتاژ معینی بسته به نوع دیود را نشان می دهد. حال اگر جای پروب ها را عوض کرده و پروب مشکی را به آند و پروب قرمز را به کاتد ديود وصل کنيد در صورت سالم بودن دیود، مولتی متر مقدار بی نهايت را بصورت OL  نشان می دهد. آزمایش فوق در تست دیود smd و تست دیود ولتاژ بالا و همچنین تست دیود نوری نیز صدق می کند.

توسط اهم متر نیز می توان خرابی دیود را مشخص کرد. چنانچه هنگام تست دیود، اهم متر مقدار صفر را از هر دو جهت نمایش دهد به معنی اتصال کوتاه بودن آن و چنانچه مقدار بی نهایت را نمایش دهد به معنی قطع بودن آن می باشد.

ویژگی های مهم مولتی متر های حرفه ای و پیشرفته

از مزایای مولتی مترهای حرفه ای دقت بالا، پایداری دقت در دراز مدت، پهنای باند وسیع اندازه گیری، امپدانس ورودی بالا، ثبت و نمایش مقادیر اندازه گیری شده یا دیتالاگر Data Logger و قابلیت اتصال به کامپیوتر جهت ذخیره نمودن و بررسی مجدد می توان نام برد.

امکان ثبت داده‌ها به کاربر اجازه می‌دهد که داده‌های اندازه گیری شده از یک مورد خاص را ثبت و دسته بندی کند و سپس نمودار‌ها و آمار بسیار دقیقی از تغییرات مختلف برای شما ترسیم کند که برای آنالیز و نتیجه گیری بسیار موثر و مهم است.

افرادی که به‌صورت حرفه‌ای با صنعت برق کار می‌کنند و تجربه‌ی کار با مولتی‌متر را دارند، نام محصولات شرکت تایوانی آپا APPA را بعنوان برندی برتر به شمار می‌آورند. این شرکت با تولیدات متنوع انواع مولتی‌متر، آمپرمتر، حرارت سنج، میگر، پاور آنالایزر ….جایگاه برتر ی دربازار اروپا و آمریکا پیدا کرده است. بهترین شرکتهای اروپایی و امریکایی انواع مولتی متر دستی و مولتی متر رومیزی را به شرکت آپا APPA سفارش داده و با نام تجاری خود عرضه می کنند. برای نمونه مولتی متر برند آپا مدل APPA 73 را با مولتی متر AVO 410 برند کمپانی میگر انگلیس مقایسه نمایید.

تفاوت مولتی متر RMS و  True RMS چیست؟

همانطور که می‌دانید مولتی مترها و آمپرمترهای دیجیتالی رایج در بازار بر اساس میانگین‌گیری از نمونه‌های متعدد جریان و ولتاژ، خروجی را نمایش می‌دهند. بنابراین اگر ولتاژ و جریان ما نوسان زیادی داشته‌ باشد یا شکل موج خروجی دچار اعوجاج شود، روش میانگین‌گیری یا RMS روش دقیقی محسوب نمی‌شود. این وضعیت در مواجهه با بارهای غیرخطی در مواردی چون مصارف الکترومکانیکی، صنعتی، برق‌های ولتاژ بالا و روشنایی ساختمان‌ها دیده می‌شود.

برای حل این موضوع مولتی مترهای True RMS تولید شده اند که با اندازه‌گیری و محاسبه مقدار RMS واقعی جریان یا ولتاژ ( Vrms =1.11 x Vavg ) ، به ما نتایجی به مراتب دقیقتر از انواع معمولی بدهند. مولتی مترهای RMS واقعی معمولا گرانتر از معمولی می باشند.

در سیستم هایی مانند درایورهای سرعت متحرک، کنترلرهای موتور، کنترلرهای بورد، سیستم‌های ولتاژ پایین، دیمرهای کنترل فاز، منابع تغذیه، موتورهای صنعتی، مولتی متر با قابلیت True RMS بسیار قابل استفاده می باشد. در انتها میتوان گفت RMS واقعی یکی از قابلیت های بهترین مولتی متر دیجیتالی می باشد.

ویژگی های بهترین پراب مولتی متر چیست؟

یکی از نکات مهم جهت اندازه گیری دقیق و ایمن استفاده از پراب مولتی متر استاندارد می باشد. پراب مولتی متر دارای ویژگی های ولتاژ و جریان مشخصی است. مقاومت عایقی مناسب روکش پراب مولتی متر یکی دیگر از نکات مهم ایمنی برای کاربر می باشد مهمترین ویژگی پراب مولتی متر خوب و مرغوب علاوه بر مقاومت عایقی روکش آن، داشتن نشان استاندارد ایمنی CE و  CAT III 1000 V, 10 A rating. UL listed می باشد. سیم های مولتی متر از نطر کاربری متفاوت می باشند پراب مولتی متر سوزنی جهت تست قطعات smd و پروب مولتی متر هایولتاژ جهت تست ولتاژ بالا می باشد. باید توجه داشت کابل مولتی متر قزمز جهت اتصال به فاز و کابل مشکی برای اتصال به نول یا شاسی مدار می باشد.

کابل مولتی متر مرغوب و استاندارد معمولا ۱ متر می باشد. همانطور که می دانید توسط پراب های استاندارد مولتی متر نمی توان بیشتر از ۱۰۰۰ ولت را اندازه گیری نمود چنانچه نیاز به تست ولتاژ بیشتر داشته باشیم باید از پراب تضعیف کننده ولتاژ و یا مقسم ولتاژ ۱ به ۱۰۰ یا بیشتر استفاده نماییم.

نحوه استفاده از مولتی متر و نکات ایمنی و استاندارد ها

بسیاری از کسانی که با علم الکترونیک سروکار دارند کنجکاوی های زیادی دارند ولی بسیاری اوقات ترس از برق گرفتگی مانع از تجربه کردن این افراد می شود اما در واقعیت این گونه نیست. استفاده از مولتی متر در صورت رعایت نکات ایمنی بسیار آسان است هنگام کار با مولتی متر نکات زیر را رعایت نمایید.

قبل از هر چیز باید بدانید استاندارد ایمنی مولتی متر چیست و چرا مهم است؟ مطابق با تصویر زیر، استاندارد IEC ، محل استفاده از مولتی مترها را به چهار گروه CAT I, II, III, IV نام گذاری کرده است که در تصویر زیر مشاهده می کنید دانستن این موضوع به ما یادآوری می کند تا هنگام انتخاب مولتی متر به محل استفاده از آن دقت کنیم بعنوان مثال، مولتی متر با نشان استاندارد CATIV برای استفاده در محل اتصال شبکه داخلی به شبکه توزیع برق مناسب است. نشان CAT بر روی تمامی مولتی مترها و پراب آن وجود دارد.درگروه بندی مولتی مترها قانون اصلی این است که هر چه بیشتر به منبع ولتاژ نزدیک باشید باید از دستگاه با گروه بالاتر استفاده کنید زیرا در فاصله های نزدیک به منبع خطر جدی ولتاژهای گذرا وجود دارد.

مولتی متر دیجیتال چیست تا 30% تخفیف قیمت خرید|فروش عمده جزئی

دستگاه را با احتیاط جابه جا کنید و از وارد آمدن ضربه به دستگاه و یا سقوط آن جلوگیری کنید.

اگر قصد داشتید اختلاف پتانسیل یا ولتاژ را اندازه گیری کنید مولتی متر را به صورت موازی بین دو نقطه از مدار قرار دهید.

اگر قصد داشتید شدت جریان الکتریکی را اندازه گیری کنید مولتی متر را به صورت سری در مدار قرار دهید.

هنگام اندازه گیری مقاومت الکتریکی جریان برق را قطع کنید ، در غیر این صورت به دستگاه آسیب می رسد.

پیچ تنظیم صفر مولتی متر آنالوگ را نباید دستکاری کرد، چرا که این قسمت بسیار حساس است و امکان دارد فنر مربوط به آن قطع شود و دستگاه خراب شود.

لازم به تذکر است روی دسته سلکتور نشانگری وجود دارد که تعیین کننده دامنه کاری در اندازه گیری های شما است.

چرخاندن سریع کلید سکتور برای دستگاه ضرر دارد.

مولتی متر دیجیتال چیست : در این مطلب به صورت گذارا آموزش استفاده از مولتی متر را ارائه نمودیم به همراه بسیاری دیگر از توضیحات کامل و جامع

شما خواننده گرامی با جستجوی ساده در آپارات میتوانید تعداد زیادی فایل ویدیو آماده شده را در مورد آموزش استفاده از مولتی متر مشاهده نمایید ضمن اینکه معمولا برای رشته های مربوط به برق و الکترونیک در دانشگاه به خوبی آموزش داده شده است

مولتی متر دیجیتال چیست : در بهترین مارک مولتی متر چیست هم توضیحاتی ارائه شد نکته مهم اینکه مجموعه عظیم متروتیک بهترین مارک مولتی متر موجود در بازار را برای شما فراهم نموده است

ما در مجموعه عظیم متروتیک تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم انواع مارک مولتی متر را با 30% تخفیف و زیر قیمت تمام شرکت های پخش تجهیزات اندازه گیری وارد بازار نماییم و خوشبختانه هم اکنون حجم زیادی از بازار به خوبی از حسن نیت مجموعه متروتیک مطلع می باشند.

مولتی متر دیجیتال چیست: شرکت بزرگ متروتیک توانسته است انواع مولتی متر را تهیه و پخش نماید در مقاله ایی جداگانه به موضوع انواع مولتی متر را نام ببرید خواهیم پرداخت .

در ابتدای مقاله توضیحاتی در مورد انواع مولتی متر را نام ببرید ارائه نموده اییم اما در مقاله ایی جداگانه به طور مفصل در مورد انواع مولتی متر را نام ببرید خواهیم پرداخت و سعی خواهیم نمود تمام انواع مولتی متر را برای شما خواننده گرامی توضیح دهیم.

مولتی متر دیجیتال چیست:    یکی دیگر از سوالات مهم دیگر در مورد مولتی متر این می باشد که اجزای مختلف مولتی متر را نام ببرید.

ما در مقاله ایی جداگانه سعی خواهیم نمود تا تمام اجزای یک مولتی متر را معرفی نماییم تا به خوبی با ساختار این وسیله پرکار برد بیشتر آشنا شوید مجموعه متروتیک متشکل از تعداد زیادی کارشناس و متخصص می باشد که به خوبی هرنوع سوال و درخواست شما عزیزان را در اسرع وقت پاسخ خواهند داد.

در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ متروتیک تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله مولتی متر دیجیتال را با ارزانترین قیمت و تا 30% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر شرکت های فعال در ایران تامین نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. مجددا توصیه اکید داریم حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از مولتی متر دیجیتال را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های 02133992447 - 02177335772 - 09129305772  تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.


جهت خرید و اطلاعات بیشتر با شماره تماس های زیر تماس حاصل نمایید 

021-33992447

021-77335772

09129305772

 

برای آموزش و تخفیفات ویژه به اینستاگرام مراجعه کنید

METROTIK.INST

 

بیش از 16 سال  تجربه بلند مدت همکاری با بازارهای جهانی و تولید کنندگان بزرگ بین المللی در کنار بهره گیری از کادر فنی و بازرگانی متخصص در امر واردات و تهیه تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی ، نیروگاه ، صنایع غذایی، دارویی و سایر سازمان ها و کارخانجات خصوصی و دولتی  و برخورداری از امکانات لجستیکی  و منطقه ای نظیر دفاتر اروپا و کشورهای همسایه ، متروتیک را به عنوان یکی  از شرکت های معتبر در زمینه تامین تجهیزات اندازه گیری ، ابزار دقیق و تجهیزات صنعتی  وابسته معرفی نموده است. 

برچسب ها




مقالات پیشنهادی


0 نظر



نظر شما چیست؟