خانه وبلاگ فروش انواع مولتی متر عقربه ای تا 30% تخفیف قیمت خرید



فروش انواع مولتی متر عقربه ای تا 30% تخفیف قیمت خرید

مجموعه عظیم متروتیک با افتخار اعلام می نماید که کلیه انواع مولتی متر عقربه ای را با ارزانترین قیمت در بین تمامی شرکت های تامین کننده تجهیزات اندازه گیری تا 30% تخفیف ویژه و متنوع ترین برندهای موجود در بازار ایران و جهان در اختیار خریداران قرار می دهد در این مقاله به موضوعات کار با مولتی متر عقربه ای-آموزش مولتی متر عقربه ای-مولتی متر عقربه ای چیست-اموزش کار با مولتی متر عقربه ای pdf-فروش اینترنتی اهم متر عقربه ای-مولتی متر دیجیتال که تخصص مجموعه بزرگ متروتیک می باشد خواهیم پرداخت.

متروتیک هم اکنون با بیش از 15 سال سابقه درخشان در تهیه و پخش عمده و جزئی انواع تجهیزات اندازه گیری فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات متنوع کار با مولتی متر عقربه ای-آموزش مولتی متر عقربه ای-مولتی متر عقربه ای چیست-اموزش کار با مولتی متر عقربه ای pdf-فروش اینترنتی اهم متر عقربه ای-مولتی متر دیجیتال خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع مولتی متر عقربه ای باضمانت اصالت و سلامت فیزیکی 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی آزمایشگاه ها و موسسات مختلف می باشیم.

مجموعه عظیم متروتیک همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع مولتی متر عقربه ای در خدمات شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار با مولتی متر عقربه ای-آموزش مولتی متر عقربه ای-مولتی متر عقربه ای چیست-اموزش کار با مولتی متر عقربه ای pdf-فروش اینترنتی اهم متر عقربه ای-مولتی متر دیجیتال با ما همراه باشید . ما در مجموعه عظیم متروتیک تمام برندهای حال حاضر انواع تجهیزات اندازه گیری  موجود در ایران و جهان را برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع برند از مولتی متر عقربه ای را در مجموعه متروتیک بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد. 

وظیفه اهمتر

اندازه گیری مقدار مقاومت، مقدار ولتاژ متناوب، مقدار ولتاژ مستقیم و مقدار جریان می‌باشد و به آن اندازه گیر چند حالته یا مولتی متر می‌گویند.

طریقه کار قسمت اهم و طرز اندازه گیری مقاومت در مولتی متر عقربه‌ای

ابتدا کلید سلکتور اهمتر را روی R*۱ گذاشته و دو فیش اهمتر را به هم اتصال می‌دهیم، عقربه باید حرکت کند و روی صفر بایستد. در غیر اینصورت پیچ تنظیم صفر اهمتر باید تنظیم شود. اگر تنظیم نشد، باطری قلمی ۱.۵ ولتی داخل اهمتر ضعیف است. (باطری ۹ ولت کتابی مربوط به قسمت R*۱۰K است.) یا اهمتر خراب است سپس دو فیش اهمتر را به دو سر مقاومت می‌زنیم. البته دقت شود که هر دو دست به فیش هایاهمتر تماس نداشته باشد. اگر عقربه حرکت نکند کلید را روی R*۱۰ و یا R*۱۰۰ و یا R*۱k قرار می‌دهیم.

به طور مثال اگر کلید روی R*۱۰۰ باشد و عقربه روی خط مدرج شده روی عدد ۵۰ ایستاد می‌گوییم مقدارمقاومت برابر است با (۱۰۰*۵۰=۵۰۰۰) یعنی ۵۰۰۰ اهم می‌باشد. اگر کلید را روی R*۱K قرار دهیم و عقربه روی ۵ بایستد که مقدار مقاومت باز هم برابر است با:

۵*۱K=۵K

دقت شود هر بار که کلید را روی R*۱ یا R*۱۰ یا …قرار می‌دهیم باید تنظیم صفر مجددا صورت گیرد.

طریقه کار قسمت  AC
برای اندازه گیری ولتاژ AC (مانند برق شهر) کلید انتخاب کننده (سلکتور) را در قسمت AC-V باید قرار داد. (برق AC قطب مثبت و منفی ندارد و فیش‌ها را از هر طرف بزنیم فرقی نمی‌کند.) اگر کلید را روی درجه ۱۰ قرار دهیم مقدار ولتاژ را روی خط مدرج بین صفر تا ۱۰ باید بخوانیم، اگر کلید را روی درجه ۵۰ قرار دهیم، مقدار ولتاژ را روی خط مدرج بین صفر تا ۵۰ باید بخوانیم و اگر کلید سلکتور را روی درجه ۲۵۰ قرار دهیم، مقدار ولتاژ را روی خط مدرج ۰ تا ۲۵۰ باید بخوانیم و اگر کلید سلکتوری را روی درجه ۵۰۰ قرار دهیم، چون خط مدرج ۵۰۰ وجود ندارد، مقدار ولتاژ را روی خط ۰ تا ۵۰ می‌خوانیم و آن را در ۱۰ ضرب می‌کنیم و اگر کلید را روی ۱ قرار دهیم مقدار ولتاژ را روی خط ۰ تا ۱۰ خوانده و بر ۱۰ تقسیم می‌کنیم.

طریقه کار قسمت ولتاژ DC

برای اندازه گیری ولتاژ DC (مانند برق باطری یا آداپتور) کلید سلکتور را باید در قسمت DC-V قرار داد. برق DC دارای قطب + و – است و باید فیش سیاه را به منفی و فیش قرمز را به مثبت بزنیم در غیر اینصورت عقربه در جهت مخالف حرکت می‌کند. برای خواندن ولتاژ DC مانند ولتاژ AC عمل می‌شود، یعنی اگر کلید روی ۱۰ باشد مقدار ولتاژ روی خط مدرج بین صفر تا ۱۰ و اگر روی ۵۰ باشد روی خط مدرج صفر تا ۵۰ و اگر روی ۲۵۰ باشد روی خط مدرج صفر تا ۲۵۰ خوانده می‌شود. برای اندازه گیری جریان DC بایستی مولتی متری که کلید آن روی DC-mA است، به طور سری در مدار قرار گیرد و مقدار جریان روی همان خطوط مدرج بین ۰ تا ۱۰، یا ۰ تا ۵۰ و یا ۰ تا ۲۵۰ خوانده شود.

دکمه فشاری قرمز روی بعضی اهمتر‌ها برای تست باطری اهمتر است، اگر فشار دادیم و عقربه تا نیمه حرکت کرد باطری سالم است. همچنین اگر دو سر اهمتر را به هم بزنیم و با تنظیم پیچ اهمتر عقربه روی صفر نیاید یا باطری آن ضعیف است یا اهمتر خراب است. کلید دو حالته در بعضی اهمتر‌ها (+ -) برای اینست که اگر در موقع ولتاژگیری عقربه در جهت مخالف حرکت شود به جای تعویض فیش‌ها کلید را در حالت دیگر قرار داده ولتاژ را بخوانیم. برای اندازه گیری ولتاژ باطری‌ها کلید سلکتور در قسمت ولتاژ روی درجه ۱۰ قرار دارد بنابراین مقدار را روی خط مدرج بین صفر تا ۱۰ باید بخوانیم که در این صورت مشاهده می‌کنیم، عقربه بین ۴ تا ۶ قرار گرفته است و حدود V. ۴.۵ ولت را نشان می‌دهد.

فرق ولتاژ ثابت و ولتاژ متغیر چیست؟

ولتاژی که باتری ها تولید می کنند ولتاژ ثابت و ولتاژ برق شهر که از پریزهای برق گرفته می شود، ولتاژ متناوب است.

روش اندازه گیری ولتاژ ثابت با مولتی متر عقربه ای :

کلید سلکتوری روی مولتی متر آنالوگ را آنقدر بچرخانید که روی محدوده ولتاژ ثابت قرار گیرد. از آنجایی که قصد داریم تا ولتاژ یک باتری کوچک را اندازه گیری کنیم پس باید کلید سلکتوری مولتی مترآنالوگ روی مقدار ۲۰ قرار گیرد (البته می توانید کلید سلکتوری مولتی متر آنالوگ را روی ۲۰۰۰m هم قرار دهید.)

توجه: حتماً زمانی که دارید ولتاژ یک عنصر الکترونیکی را روی یک مدار اندازه گیری می کنید، بایستی برق آن مدار وصل باشد.

روش اندازه گیری جریان با آمپر متر آنالوگ :فرض کنید که در مدار زیر، قصد داریم که جریان عبوری از این ال ای دی های خطی را اندازه گیری کنیم. در این مدار ۳ ال ای دی خطی تختِ یک متری قرار گرفته است.

روش سری کردن ال ای دی خطی تخت

کلید سلکتوری را آنقدر بچرخانید تا به محدوده جریان ثابت برسد. فرض می کنیم که نمی دانیم این مدار چه جریانی می کشد، پس کلید سلکتوری را روی بالاترین مقدار یعنی ۱۰ قرار می دهیم و پراب قرمز رنگ را به ۱۰A متصل می کنیم در صورتی که اعداد نامفهمومی (مثل ۱ یا ۰) در صفحه نمایش ظاهر شود، یعنی رنج جریان را بیش از حد بالا در نظر گرفته اید، آنگاه باید کلید سلکتوری را روی گزینه های دیگری مثل ۲۰۰m یا ۲۰m قرار دهید و پراب قرمز رنگ را هم به ترمینال ورودی VΩmA وصل کنید. از آنجایی که آمپرمتر بصورت سری در مدار قرار می گیرد، پس سیم مثبت ورودی به مصرف کننده ها را قطع می کنیم و آمپرمتر را با ال ای دی ها سری می کنیم، مانند تصویر زیر: روش کار با آمپرمتر: نکته: آمپر متر همیشه بصورت سری در مدار قرار می گیرد.

توجه : در صورتی که مولتی متر بصورت صحیح در مدار قرار گیرد، ال ای دی های خطی در مدار بالا روشن می شوند و مقدار جریان عبوری در صفحه نمایش نشان داده می شود.

تفاوت های مولتی متر های دیجیتال و آنالوگ :

ساختار اصلی مالتی متر های عقربه ای یا آنالوگ از قطعه ای به نام گالوانومتر تشکیل شده است که خود یک وسیله اندازه گیری جریان است و با گسترش مدار آن می توان مقادیر ولتاژ ، مقاومت را نیز اندازه گیری نمود . در طرف دیگر مالتی متر های دیجیتال از تراشه ای به نام مبدل آنالوگ به دیجیتال استفاده می کنند که به واسطه آن از مقادیر جریان و ولتاژ به صورت لحظه ای نمونه برداری شده و این داده های نمونه برداری شده ،  بر روی نمایشگر نمایش داده می شود .

مجموعه عظیم متروتیک با افتخار اعلام می نماید که کلیه  تجهیزات اندازه گیری خود را تا 30% تخفیف ویژه و با بیش از 15 سال سابقه درخشان در اختیار خریداران قرار می دهد. در همین راستا با به کارگیری دستگاهي به نام اهم متر به جهت اندازه گيري مقاومت الكتريكي می توان از سالم بودن فيوز، اتصال كوتاه بودن مدار يا قطع بودن مدار اطمینان حاصل کرد.

. براي اندازه گيري مقاومت الكتريكي از دستگاهي به نام اهم متر(ohmmeter) استفاده مي كنند. ابتدا دو سر سيم هاي اهم متر(سيم رابط دستگاه را اصطلاحا پروبprobe مي گويند) را اتصال كوتاه كنيد تا عقربه دستگاه مقدار صفر( آخرين عدد سمت راست صفحه) را نشان دهد. هر اهم متر داراي يك ولوم تنظيم صفر (Zero Adjust) مي باشد. كه با تغيير آن، عقربه بر روي صفر قرار مي گيرد. در هر مرحله اندازه گيري، تنظيم صفر دستگاه ضروري است. ضمنا سلكتور انتخاب رنج در وضعيت دلخواه ×1 يا ×10  و يا غيره قرار مي گيرد. معمولا اهم متر بخشي از يك دستگاه اندازه گيري مانند مولتي متر و يا آوومتر است.

  صفحه ي مدرج دستگاه به چند بخش تقسيم شده است كه يكي از آنها مربوط به مقاومت مي باشد مقاومت مجهول Rx را به دو سر اهم متر (Com) و Ω)) وصل كنيد. عقربه مقداري را نشان مي دهد. عدد نشان داده شده را در عدد سلكتور ضرب نمائيد. مقدار بدست آمده، همان مقدار واقعي مقاومت است. هنگام اتصال اهم متر به مدار، بايد جريان برق مدار را قطع كنيد. در غير اين صورت به دستگاه آسيب مي رسد. از اهم متر مي توانيد براي آزمايش سالم بودن فيوز، اتصال كوتاه بودن مدار، يا قطع بودن مدار استفاده كنيد.

این مجموعه اعلام می نماید که در چگونگی نحوه ی استفاده از مولتی متر عقربه ای گامی نو در راستای آموزش این حرفه برداشته است.

هنگام کار با دستگاه مولتی متر توجه به نکات زیر ضروری است:

۱-برای اندازه گیری شدت جریان باید دستگاه را به طور سری در مدار قرار داد.

۲-برای اندازه گیری اختلاف پتانسیل باید دستگاه را به طور موازی بین دو نقطه از مدار قرار داد.

۳-هنگام اندازه گیری مقاومت لازم است جریان برق را قطع کنیم، در غیر این صورت به دستگاه آسیب می‌رسد.

۴-دستگاه را با احتیاط جا به جا می‌کنیم و از وارد آمدن ضربه به آن و یا سقوط دستگاه جلوگیری می‌نماییم.

۵-پیچ تنظیم صفر دستگاه را نباید دستکاری کرد، زیرا این بخش از دستگاه خیلی حساس است و ممکن است فنر مربوط به آن قطع و دستگاه خراب شود.

۶-همیشه هنگام اندازه گیری کمیت‌ها کلید سلکتور را روی بیشترین درجه قرار می‌دهیم و در صورت لزوم به تدریج آن را کاهش می‌دهیم تا به دستگاه لطمه ای وارد نشود.

۷-حتی الامکان کلید سلکتور را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت می‌چرخانیم، به علاوه چرخاندن سریع کلید سلکتور برای دستگاه خالی از ضرر نیست.

ممکن است که ترس از برق گرفتگی و یا هر حادثه ای دیگر سدی برای کنجکاوی شما گردد. اما در واقع چنین نیست. با رعایت کردن کلیه نکات ایمنی بی شک شما نیز می‌توان از لذت کشفیات جدید و یا حتی شنیدن صدای یک بوق ساده که ساخته دست خود شماست برخوردار گردید.

مجموعه عظیم متروتیک با به کارگیری مولتی متر آنالوگ یا عقربه ای این امکان را به شما می دهد که لحظه های خاص خود را با اندازه گیری دقیق تری به ثبت برسانید.

مولتی متر آنالوگ یا عقربه ای معمولاً از یک صفحه با تعدادی خطوط مدرج ، یک عقربه که می‌تواند روی خطوط مدرج حرکت کند ، یک سلکتور ، تعدادی ترمینال ، یک پتانسیومتر تنظیم صفر و دو سیم رابط تشکیل می‌شود . مولتی متر عقربه ای نیز هنگامی که روند اندازه گیری مهم تر از مقدار دقیق به دست آمده در یک لحظه خاص باشد مهمتر است. تغییر در زاویه یا در یک نسبت، ساده تر از تغییر در یک نمایشگر دیجیتال است.

اکثر مولتی مترهای آنالوگ از نوع اشاره گر متحرک غیرفعال هستند و جریان را از مدار تحت آزمایش به منظور خنثی کردن اشاره گر اندازه گیری می کنند. امپدانس متر بسته به حساسیت اصلی حرکت متر و محدوده انتخاب شده است متفاوت است. به عنوان مثال، یک متر با حساسیت معمولی ، مقاومت ورودی دو میلیون اهم را در محدوده 100 ولت خواهد داشت. در هر محدوده ولتاژ مقیاس ولتاژ در محدوده، جریان کامل مورد نیاز برای جابجایی حرکت متر از مدار مورد آزمون گرفته شده است. حرکات کم حساسیت پایین برای آزمایش در مدارهایی که امپدانس منبع کمتری نسبت به امپدانس متر است، برای مثال مدارهای قدرت، قابل قبول است؛ این مترها مکانیکی هستند. بعضی از اندازه گیری ها در مدارهای سیگنال نیاز به حرکات حساسیت بالایی دارند تا مدار را با آزمایش امپدانس محاسبه نکنند.

در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ متروتیک تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله مولتی متر عقربه ای را با ارزانترین قیمت و تا 30% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر شرکت های فعال در ایران تامین نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. مجددا توصیه اکید داریم حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از مولتی متر عقربه ای را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های 02133992447 - 02177335772 - 09129305772  تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.


جهت خرید و اطلاعات بیشتر با شماره تماس های زیر تماس حاصل نمایید 

021-33992447

021-77335772

09129305772

 

برای آموزش و تخفیفات ویژه به اینستاگرام مراجعه کنید

METROTIK.INST

 

بیش از 16 سال  تجربه بلند مدت همکاری با بازارهای جهانی و تولید کنندگان بزرگ بین المللی در کنار بهره گیری از کادر فنی و بازرگانی متخصص در امر واردات و تهیه تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی ، نیروگاه ، صنایع غذایی، دارویی و سایر سازمان ها و کارخانجات خصوصی و دولتی  و برخورداری از امکانات لجستیکی  و منطقه ای نظیر دفاتر اروپا و کشورهای همسایه ، متروتیک را به عنوان یکی  از شرکت های معتبر در زمینه تامین تجهیزات اندازه گیری ، ابزار دقیق و تجهیزات صنعتی  وابسته معرفی نموده است. 




مقالات پیشنهادی


0 نظر



نظر شما چیست؟