خانه وبلاگ فروش انواع محلول کالیبراسیون pH متر تا 30% تخفیف قیمت خرید



فروش انواع محلول کالیبراسیون pH متر تا 30% تخفیف قیمت خرید

مجموعه عظیم متروتیک با افتخار اعلام می نماید که کلیه انواع محلول کالیبراسیون pH متر را با ارزانترین قیمت در بین تمامی شرکت های تامین کننده تجهیزات اندازه گیری تا 30% تخفیف ویژه و متنوع ترین برندهای موجود در بازار ایران و جهان در اختیار خریداران قرار می دهد در این مقاله به موضوعات محلول های کالیبراسیون-phمحلول kcl برای ph متر-خرید بافر 4 و 7-بافر ph متر-انواع ph متر-محلول استاندارد -phمحلول داخل الکترود ph متر-کالیبراسیون ph متر چرا و چگونه صورت میگیرد که تخصص مجموعه بزرگ متروتیک می باشد خواهیم پرداخت.

متروتیک هم اکنون با بیش از 15 سال سابقه درخشان در تهیه و پخش عمده و جزئی انواع تجهیزات اندازه گیری فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات متنوع محلول های کالیبراسیون-phمحلول kcl برای ph متر-خرید بافر 4 و 7-بافر ph متر-انواع ph متر-محلول استاندارد -phمحلول داخل الکترود ph متر-کالیبراسیون ph متر چرا و چگونه صورت میگیرد خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع محلول کالیبراسیون pH متر باضمانت اصالت و سلامت فیزیکی 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی آزمایشگاه ها و موسسات مختلف می باشیم.

مجموعه عظیم متروتیک همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع محلول کالیبراسیون pH متر در خدمات شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محلول های کالیبراسیون-phمحلول kcl برای ph متر-خرید بافر 4 و 7-بافر ph متر-انواع ph متر-محلول استاندارد -phمحلول داخل الکترود ph متر-کالیبراسیون ph متر چرا و چگونه صورت میگیرد با ما همراه باشید . ما در مجموعه عظیم متروتیک تمام برندهای حال حاضر انواع تجهیزات اندازه گیری  موجود در ایران و جهان را برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع برند از محلول کالیبراسیون pH متر را در مجموعه متروتیک بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد. 

زیست شناسان و تکنیسین‌های آزمایشگاهی، از PH متر برای اندازه‌گیری تعیین قدرت اسیدی یا بازی یک نمونه استفاده می‌کنند. این عمل توسط یـــک الـکـتـــرود صـــورت مـــی‌گـیـــرد. از آنـجـــا کـــه الکترودها در پاسخ متغیرند، باید الکترود و  pH متر را برای جبران تغییرات الکترود، استاندارد کرد. هر چه تکرار این عمل بیشتر باشد، اندازه گیری‌های دقیق‌تری خواهید داشت. استاندارد کردن روزانه یا بیشتر نتایج دقیق‌تری را ارائه خواهد داد.

الکترود شیشه‌ای

موفقیت یا شکست در دستگاه اندازه‌گیری PH بـسـتـگــی بــه کــاربــرد درسـت پـروب و نـگـه‌داری صحیح آن دارد. الکترود PH، غشاء شیشه‌ای بسیار نـازکـی اسـت کـه بـه راحتـی شکستـه می‌شود. در دسـتگـاه انـدازه‌گیـری، الکتـرود شیشـه‌ای بـه‌طـور مـعـمـول در مـحـلـول اسـیـدی بـا ۳PH= نـگه داری مـی‌شـود. وقـتی که از الکترود استفاده نمی‌کنید، باید نوک پروب همچنان مرطوب نگه داشته شود در غیر این صورت غشاء حسگر PH بر اثر کمبود رطـــوبـــت، ســبـــب عـمـلـکــرد نــادرســت الـکـتــرود می‌شود. الکترود را با آب شسته و خشک کنید. سپس آن را در محلول بافر با ۰۱/۷ PH= قرار دهید و مطمئن شوید که انشعاب آن (قرار گرفته شده در زیر یا کنار الکترود) مرطوب است. الکترود را در مــحــلـــول KCl یـــا مــحـلــول نـگـهــدارنــده الـکـتــرود نگهداری کنید.

کالیبراسیون الکترود

قبل از اندازه‌گیری ph شما نیاز به کالیبراسیون الکترود دارید برای این کار حداقل به دو محلول با ph معلوم نیاز دارید. در این مورد اغلب از بافرهایی با ph 01/4، ۷ و ۱۰ استفاده می‌شود.

جـزئـیـات پـروسـه کالیبراسیون بستگی به مدل ph متـر شمـا دارد. قـدم اول معمـولا در ارتبـاط بـا تـصـحـیـح دمـایی است. برخی مدل‌ها به صورت خودکار دما را اندازه‌گیری می‌کنند. برخی دیگر به کــمـــک یــک پــروب خــارجــی ایــن کــار را انـجــام می‌دهند. گاهی اوقات نیز باید دمایی را که توسط دیگر وسایل اندازه‌گیری به‌دست آمده، با استفاده از دکـمـه‌هـای مـوجـود بـر روی پـنل دستگاه وارد کنید. قدم بعد قراردادن الکترود در محلول بافری با ۷ph= است. الکترود باید ph را به درستی تشخیص دهد. در مرحله بعد الکترود را خارج کرده و با آب مقطر شسته و با یک دستمال خشک آن را پاک کنید. سـپـس در مـحـلـول بـافـر دیگری که ph آن از قبل مشخص شده است، فرو برید. منتظر باشید تا عدد نمایش داده شده ثابت شود. ممکن است این مورد حتی بالای یک دقیقه به طول انجامد.  Ph مترهای مدرن اغلب به صورت اتوماتیک بافر را تشخیص و عملکـرد لازم را انجام می دهند. در مدل های قـدیمـی تر شما باید یکی از دکمه‌های مربوط به کالیبراسیون را فشار دهید تا ph متر عدد ۷ را نمایش دهد.

توجه: گاهی اوقات ph خوانده شده به شکل نـوسـانـی است. اگر نوسانات ناچیز بود به کمک دکمه کالیبره وضعیت مناسبی را پیدا کنید تا عدد ۷ مربوط به وضعیت صفر دستگاه، بر روی صفحه نمایش ظاهر شود. نوسانات بزرگتر ممکن است در اثر اتصال نادرست کابل‌های دستگاه یا الکترود بـه‌وجود آمده باشند. بنابراین در صورت مواجه شدن با آن‌ها، بررسی خطوط اتصال در اولویت قرار دارد. مراحل بعدی بستگی به محلول مورد نظر شما دارد. اگر می‌خواهید ph محلول اسیدی را اندازه گیری کنید، از بافرهایی با  ۴٫۰۱ph=  استفاده کنید. اگر محلول‌هایی با ph بالاتری مورد آزمایش شما است، بافرهایی با ۱۰ph= را به کار برید. به یاد داشته باشید که بافرهایی با ph بالا تمایل دارند تا ۲CO را جذب کنند، بنابراین عمل کالیبراسیون را بــلافــاصلـه بعـد از پـرشـدن لـولـه آزمـایـش تـوسـط محلول بافر انجام دهید.

نحوه استفاده

برای استفاده صحیح  لازم است تا مراحل کار با دستگاه به درستی طی شوند، برای این منظور:

  1. PH متر را روشن کنید.
  2. الـکـتـرود را بـا آب مـقطر شسته و با دستمال کاغذی خشک کنید (بوسیله مالش آن را خشک نکنید.)
  3. الکترود را در محلول بافری با ۷PH= غوطه ور سازید.
  4. دکمه کالیبراسیون را فشار دهید.
  5. مـنـتـظـر بـمـانـیـد تـا چـشـمـک زدن آیکون PH مـتـوقـف شود. دوباره دکمه کالیبراسیون را فشار دهید.
  6. الـکـتـرود را بـا آب مـقطر شسته و با دستمال کاغذی خشک کنید.
  7. الـکـتـرود را در بـافـری بـا ۱۰PH= فـرو بـبرید. زمــانــی کــه اسـتــانــدارد کــردن جــدیــدی را انـجـام مـی‌دهیـد بـافر موجود را پاک کنید. از دکمه‌های setup و  enter برای پاک کردن بافرهای موجود استفاده کنید.
  8.  صـبـر کـنـیـد تا چشمک زدن آیکون متوقف شود، سپس دکمه اندازه گیری را بزنید.
  9. الـکـتـرود را بـا آب مـقطر شسته و با دستمال خشکی پاک کنید.
  10. الکترود را در نمونه مورد نظر فرو برید.
  11. دکمه اندازه گیری را فشار دهید.
  12. صبر کنید تا چشمک زدن آیکون PH متوقف شود، سپس PH نمونه را ثبت کنید.

PH دسـتـگـاه بـه طور پیش فرض ۰۱/۷  در نظر گــرفـتــه مــی‌شــود. اگــر ایــن عــدد درسـت نـبـود بـا فلـش‌های بالا و پایین دستگاه آن را تنظیم کنید. هنگـامـی که تغییرات متوقف و عدد نمایش داده شـده ثـابت ماند، صفحه نمایش دستگاه از کاربر درخواست می کند تا دکمه تایید را فشار دهد. اگر الکترود کثیف باشد این فرایند طول می‌کشد. بعد از این مرحله دستگاه از کاربر درخواست می‌کند تا در بافر دیگری با PH معمولا ۰۱/۴ قرار داده شود. این مقدار بسته به کاربرد، می‌تواند قابل تغییر باشد. الکترود را شسته خشک کرده و در بافر انتخاب شده قرار دهید. پس از اینکه دستگاه مقدار ثانویه را نیز پذیرفت دکمه تایید را فشار دهید. در صورت نیاز برای بافرهای دیگر نیز می توانید این مراحل را تکرار کنید.

خطاهای احتمالی

۱- اگــر دسـتـگــاه دو بـافـر را قبـول کـرده اسـت، Good Electrode را نشان خواهد داد.

۲- در صورتی که عبارت wrong buffer بر روی صـفـحـه نـمایش ظاهر شد، از یک الکترود جدید استفاده کنید، یا اینکه الکترود قبلی را تمیز کرده و مجددا مورد استفاده قرار دهید.

۳- اگــر عـبــارت wrong electrode بــه نـمــایــش درآمـد، بـه ایـن معنـی اسـت کـه الکترود به خوبی متصل نشده است.

اگر الکترود کثیف یا با روغن و غیره مسدود شده بـاشـد، دستگـاه انـدازه گیـری نتیجـه ای را نمایش خـواهـد داد کـه صحیح نیست. محلول‌های تمیز کـنـنــده‌ای بــرای رفــع ایــن مـشـکــل وجـود دارنـد. همچنین ابزارهای اندازه‌گیری نیز در بازار عرضه شده اند که می‌توانند سن الکترود و میزان رسوب آن را نمایش دهند.

PHمتر ها یک الکترود دارند که برای اندازه گیری مفید است ، ولی برای اطمینان میتوان به طور مداوم از کالیبراسیون استفاده کرد. اگر دقت و درستی برای شما مهم است، متروتیک این ادعا را دارد که PHمتر های ارائه شده این شرکت تایید بین المللی را دارند.

PH مترها معمولا دارای یک الکترود هستند که برای اندازه گیری دقیق اسیدیته مفید است. اما برای اطمینان از صحت اندازه گیری به طور مداوم به کالیبراسیون نیاز دارند.قانون علمی که روی عملکرد اندازه گیری یا سنجش این دستگاه بنا شده است براین واقعیت است که وقتی محلول آبی دوطرف شیشه (محلول داخل الکترود و محلول مورد آزمایش) دارای غلظت های متفاوتی از یون هیدروژن باشد، یک ولتاژ بین دوطرف الکترود شیشه ایجاد می کند.اندازه گیری الکتریکی این اختلاف پتانسیل به سادگی یک ولت متر خیلی حساس است، ولتاژ هرکدام اندازه گرفته می شود اما در PH متر درعوض به ولت تبدیل می شود. برای اینکه از دقت PH متر مطمئن شویم،باید به طور منظم کالیبره شود.

برای درستی کار از محلول های بافر با PH استاندارد،که به صورت یک مرجع مورد تایید بین المللی ساخته می شوند، استفاده می کنند. بافرها محلول های پایداری هستند که یک حجم مشخص از تغییرات خاصی از PH را می پذیرند. لازم است که کالیبراسیون حداقل در دو بافر با PHمتفاوت، که حداقل ٣واحد PHبالای رنج مورد کاربری است، انجام شود. بافرهای هیدروپونیک با 4 و 7 PH برای استفاده استاندارد های کالیبراسیون ایده ال هستند . تعدادی از کمپانی ها ادعا دارند PH متر آن ها تنها به یک نقطه کالیبراسیون نیاز دارد.با در نظر گرفتن دقت و درستی، این ادعا به طور ساده توجه پذیر نیست.کاربرد دو بافر با PH استاندارد مطمئن می سازد که شیب کالیبراسیون به دست آمده است.اگر این عمل انجام نشده باشد وقتی که الکترود بعداً مورد استفاده قرار گیرد،در یک محلول بافر با PH 4،اندازه گیری به طور معمول انجام می شود. برای مثال، 4/4 به جای 4 این مشکل پتانسیل می تواند به وسیله ی کاربرد هر دو بافر 4 و 7 برطرف می شود.

مجموعه عظیم متروتیک به عنوان مرجع تخصصی خدمات و تجهیزات اندازه گیری، تمامی تجهیزات اندازه گیری را ارائه می دهد.

برای اندازه گیری دقیق اسیدیته نیاز است تا قبل از هر گونه اندازه گیری دستگاه pH متر کالیبره شود. کالیبراسیون عمدتا پس از یک روز استفاده از pH متر انجام می شود. نیاز به کالیبراسیون از این جهت ضروری است که الکترود شیشه ای پس از استفاده های مکرر، پتانسیل های الکتروستاتیک قابل تکرار و اعتماد ارائه نمی کند. بر اساس اصول اقدامات آزمایشگاهی استاندارد GLP کالیبراسیون عمدتا به کمک دو محلول بافر استاندارد انجام می شود تا محدوده مقادیر pH بررسی شود. برای مقاصد عمومی، بافر در pH های 4.00 و 10.00 مناسب اند. اسید سنج عمدتا دارای یک نقطه کنترل کالیبراسیون برای بافر استاندارد اول و نقطه کنترل دوم برای بافر استاندارد دیگر است. نقطه کنترل سوم برای تنظیم دما به کار می رود. ساشه های بافرهای استاندارد از تامین کنندهای مختلف قابل تهیه است که عموما وابستگی دمایی بافرها را مد نظر قرار می دهند. گاهی مواقع برای اندازه گیری دقیق تر نیاز به کالیبراسیون در سه نقطه pH مختلف است.

برخی اسیدسنج ها تصحیح ضریب دمایی را به صورت سرخود توسط ترموکوپل های دمایی که درون پراب جاسازی شده است، انجام می دهند. فرآیند کالیبراسیون سبب همبستگی میان ولتاژ تولید شده توسط پراب و مقیاس pH می شود. استاندارد GLP توصیه می کند که پس از هر بار اندازه گیری، پراب ها با آب مقطر یا دیونیزه شسته شوند تا هر گونه آثار محلول نمونه برطرف شود. مقادیر جزئی آب باقیمانده به روشهای علمی کاملا خشک شود تا این آب سبب رقت محلول نمونه و تغییرات اسیدیته نگردد و در نهایت پراب در محلول نگهداری مناسب و سازگار قرار داده شود.

به دلیل حساسیت الکترودها به انواع آلاینده ها، تنظیف پراب برای تداوم دقت و صحت آن ضروری است. پراب ها معمولا در محلولهای آبی که عمدتا توسط کارخانه سازنده ارائه می شود، نگهداری می شوند تا رطوبت آنها حفظ شود. کارخانه سازنده عموما دستورالعمل هایی برای نگهداری و تنظیف پراب های خود جهت آلاینده های مختلف ارائه می دهد. جهت تنظیف عمومی (غوطه ور ساختن به مدت 15 دقیق در محلول شوینده یا سفید کننده)، از بین بردن نمک (استفاده از اسید کلریدریک و سدیم هیدروکسید به همراه آب)، مواد روغنی و گریس (استفاده از شوینده ها یا متانول)، رسوب اتصال مرجع (استفاده از محلول KCl)، بقایای پروتئینی (پپسین و اسید کلریدریک 1 درصد).

PH متر ها سه گروه هستند ، گروه اول که پرتابل قلمی نام دارد ، گروه دوم که از گروه اول بزرگ تر و کارآمد تر هستند و گروه سوم که اصطلاها رومیزی یا آزمایشگاهی گفته میشود و از دقت بالایی بر خوردار هستند . مجموعه عظیم متروتیک هر کدام از PHمتر هارا با تخفیف های استثنایی عرضه می کند.

pH  مترها را می‌توان به سه گروه تقسیم‌بندی کرد.

گروه اولpH  مترهایی که اصطلاحاً به آن‌ها قلمی گفته می‌شود، این pH مترها ارزان، سبک و کوچک هستند ولی دقت کمتری نسبت به نوع دوم یعنی pH مترهای پرتابل دارند.  pH مترهای نوع دوم بزرگ‌تر و گران‌تر هستند و معمولاً نسبت به نوع اول کارایی بیشتری دارند. به نوع اول نیز پرتابل می‌گویند البته پرتابل قلمی می‌گویند. نوع سوم pH مترهای رومیزی یا آزمایشگاهی هستند. این نوع pH متر دارای دقت بسیار بالاتری بوده و برخی از آن‌ها قابلیت سنجش پارامترهای متعددی علاوه بر pH را نیز دارند. این نوع برخلاف موارد قبل قابلیت حمل‌ونقل را ندارد و باید در جای ثابتی قرار بگیرند.

گذشت زمان باعث انحراف الکترود از شیب مد نظر خواهد شد و برای اطمینان از وضعیت الکترود لازم است ph  سنج به طور منظم تنظیم شود و دقت داشته باشید آسیب فیزیکی به الکترود وارد نشود . حال این امکان فراهم شده تا بتوانید محلول کالیبراسیون PH را با خیال راحت از مجموعه عظیم متروتیک تهیه کنید.

با گذشت زمان به خاطر تغییرات الکترود، کالیبراسیون pHسنج یک مساله ضروری است. الکترود pHسنج برای اندازه گیری pH بر اساس شیب و آفست (معادله نرنست) طراحی شده است.

با این حال با گذشت زمان، عملکرد الکترود از شیب و آفست در نظرگرفته شده منحرف می شود. تنظیم pH سنج به طور منظم، الکترود شما را با تغییراتی که ممکن است پیش بیایند تطبیق میدهد. در نتیجه باعث میشود نتایج شما دقیق و تکرار پذیر باشند. قبل از شروع کالیبراسیون، مطمئن شوید که الکترود در وضعیت خوبی قرار دارد. الکترود باید تمیز و هیدراته باشد و آسیب فیزیکی آشکاری مانند ترک و خراش نداشته باشد. اگرالکترود آسیب قابل مشاهده ای داشته باشد، باید جایگزین شود.

در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ متروتیک تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله محلول کالیبراسیون pH متر را با ارزانترین قیمت و تا 30% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر شرکت های فعال در ایران تامین نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. مجددا توصیه اکید داریم حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از محلول کالیبراسیون pH متر را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های 02133992447 - 02177335772 - 09129305772  تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.


جهت خرید و اطلاعات بیشتر با شماره تماس های زیر تماس حاصل نمایید 

021-33992447

021-77335772

09129305772

 

برای آموزش و تخفیفات ویژه به اینستاگرام مراجعه کنید

METROTIK.INST

 

بیش از 16 سال  تجربه بلند مدت همکاری با بازارهای جهانی و تولید کنندگان بزرگ بین المللی در کنار بهره گیری از کادر فنی و بازرگانی متخصص در امر واردات و تهیه تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی ، نیروگاه ، صنایع غذایی، دارویی و سایر سازمان ها و کارخانجات خصوصی و دولتی  و برخورداری از امکانات لجستیکی  و منطقه ای نظیر دفاتر اروپا و کشورهای همسایه ، متروتیک را به عنوان یکی  از شرکت های معتبر در زمینه تامین تجهیزات اندازه گیری ، ابزار دقیق و تجهیزات صنعتی  وابسته معرفی نموده است. 




مقالات پیشنهادی


0 نظر



نظر شما چیست؟