خانه وبلاگ فاز متر فشار متوسط و قوی - فروش تا 30% تخفیف قیمت خرید|کلی جزئی



فاز متر فشار متوسط و قوی - فروش تا 30% تخفیف قیمت خرید|کلی جزئی

مجموعه عظیم متروتیک با افتخار اعلام می نماید که کلیه انواع فاز متر فشار متوسط و قوی را با ارزانترین قیمت در بین تمامی شرکت های تامین کننده تجهیزات اندازه گیری تا 30% تخفیف ویژه و متنوع ترین برندهای موجود در بازار ایران و جهان در اختیار خریداران قرار می دهد در این مقاله به موضوعات فازمتر دوبل فشار متوسط-فازمتر صنعتی فشار قوی-فازمتر 20 کیلو ولت فشار قوی که تخصص مجموعه بزرگ متروتیک می باشد خواهیم پرداخت.

متروتیک هم اکنون با بیش از 15 سال سابقه درخشان در تهیه فازمتر دوبل فشار متوسط-فازمتر صنعتی فشار قوی-فازمتر 20 کیلو ولت فشار قوی خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع فاز متر فشار متوسط و قوی باضمانت اصالت و سلامت فیزیکی 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی آزمایشگاه ها و موسسات مختلف می باشیم.

مجموعه عظیم متروتیک همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع فاز متر فشار متوسط و قوی در خدمات شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فازمتر دوبل فشار متوسط-فازمتر صنعتی فشار قوی-فازمتر 20 کیلو ولت فشار قوی با ما همراه باشید . ما در مجموعه عظیم متروتیک تمام برندهای حال حاضر انواع تجهیزات اندازه گیری  موجود در ایران و جهان را برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع برند از فاز متر فشار متوسط و قوی را در مجموعه متروتیک بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد. 

فاز متر فشار متوسط و قوی

ولتاژ دتکتور فشار متوسط و فشار قوی که به نام‌های فازمتر و اپرومتر نیز شناخته می‌شود، دستگاهی است جهت تست ولتاژ که در شبکه برق مورد استفاده قرار می‌گیرد، با نزدیک شدن به شبکه برق دار وجود ولتاژ را به صورت سیگنال نوری و صوتی در سطح ولتاژ فشار متوسط (۶ تا ۳۳ کیلو ولت) و فشار قوی (۶۶ تا ۲۳۰ کیلو ولت) مشخص می‌نماید.

ولتاژ دتکتور فشار متوسط و فشار قوی که به نام‌های فازمتر و اپرومتر نیز شناخته می‌شود، دستگاهی است جهت تست ولتاژ که در شبکه برق مورد استفاده قرار می‌گیرد، با نزدیک شدن به شبکه برق دار وجود ولتاژ را به صورت سیگنال نوری و صوتی در سطح ولتاژ فشار متوسط (۶ تا ۳۳ کیلو ولت) و فشار قوی (۶۶ تا ۲۳۰ کیلو ولت) مشخص می‌نماید. دستگاه ساخته شده در انواع مختلف برای فشار متوسط، در حالت بسته بین ۱۴۰ تا ۱۷۰ سانتیمتر و در حالت بازشده بین ۲۴۰ تا ۲۷۰ سانتیمتر می‌باشد. وزن دستگاه بین ۱ تا ۲ کیلو گرم می‌باشد. فاز متر از یک مدار صوتی و یک مدار نوری جهت اعلام ولتاژ بروی شبکه تشکیل شده است. تغذیه مدار الکترونیک آن یک عدد باطری ۹ ولت می‌باشد.

فازمتر از سه قسمت تشکیل شده است:

  1. شاخک که برای نزدیک نمودن آن به مدار تعبیه گردیده است
  2. چراغ که در صورت برقدار بودن خط روشن میشود
  3. دسته تلسکوپی مدرج که از عایق آزمایش شده ساخته شده و محل قرار گرفتن دست در انتهای فازمتر می‌باشد.

فازمتر فشار متوسط

دستگاهی است برای تست برقدار بودن خطوط و پست‌های فشار متوسط (از ۱ الی ۳۳ کیلوولت). این دستگاه برای تست وجود ولتاژ بالا در تاسیسات و شبکه‌های برق به کار می‌رود و برای ایمنی کارگران و تکنسین‌ها و ... که با شبکه گرم سر وکار دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. فازمتر سالم برای تست و آزمایش بی برقی شبکه‌ها استفاده می‌شود و یکی از مهمترین وسایل پیشگیری از حوادث، فازمتر سالم است. فازمتر‌های سالم می‌بایست قبل از هر بار استفاده تست گردند که این کار یا با کمک تستر فازمتر انجام می‌شود که بصورت جدا وجود دارد و یا با تستر موجود بر روی خود فازمتر انجام می‌شود که در این صورت با کمک آژیر یا روشن شدن چراغ موجود متوجه صحت کارکرد فازمتر می‌گردیم. فازمتر با کمک دو یا چهار باطری قلمی معمولی و یا باطری کتابی راه اندازی می‌گردد و در صورت روشن نشدن چراغ و یا آلارم آن ابتدا باید باطری آن تعویض گردد و در صورت روشن نشدن آن با تعویض باطری بررسی لازم جهت تعمیر آن صورت پذیرد. نکته مهم در استفاده از فازمتر این است که با توجه به تعریف شبکه بی برق در زمان کار با فازمتر کلیه شبکه‌های موجود برق دار تلقی شده و باید حریم کاری ۳ فوت یا ۹۰ سانتی متر را با تمام سیم‌های موجود در محل کار رعایت نمایند همچنین برای اینکه مانع بروز برق گرفتگی به علت از بین رفتن احتمالی عایقی فازمتر شویم. لازم است فازمتر را با دست راست بگیریم تا در صورت بروز برق گرفتگی برق از مسیر قلب به بدن وارد نشود.

رعایت موارد زیر در استفاده دستگاه الزامی است:

بدلیل ظرافت خاص فازمتر در هنگام حمل و نقل و استفاده از آن نهایت دقت به عمل آید تا ضربه‌ای به آن وارد نشود، چون امکان شکستن یا معیوب شدن چراغ فازمتر که بسیار حساس نیز می‌باشد. وجود خواهد داشت. قبل از استفاده از دستگاه آزمایش بمنظور کسب اطمینان از سالم بودن آن ضروری است.

شرایط استفاده و نگهداری

  1. به منظور حصول اطمینان از سالم بودن دستگاه، قبل از هربار استفاده طبق دستورالعمل آنرا تست نمایید.
  2. قبل از استفاده از دستگاه، دسته عایق را با دستمال خشک، تمیزنمایید.
  3. در موقع استفاده دستگاه را از بدن دور نگه دارید.
  4. هیچگاه دستگاه را بین دوفاز قرار ندهید (بخصوص بین شینه‌ها)، چون باعث کم شدن فاصله فاز‌ها شده و موجب بروز اتصال کوتاه میشود.
  5. هیچگاه دستگاه را از روی یک فاز به فاز دیگر نزدیک نکنید (به طوری که دستگاه پل بین دو فاز شده و آن‌ها را به هم متصل کند).
  6. به خاطر حساسیت، دستگاه را به دور از گرما و سرمای غیر طبیعی و برف و باران و رطوبت نگهداری نمایید.
  7. در حمل و نقل دستگاه دقت کافی به عمل آورده و بعد از هربار استفاده آنرا در کیف حمل قرار دهید.

 

فازمتر دوبل فشار متوسط یک نوع از فاز متر های موجود در فروشگاه تخصصی خدمات و تجهیزات اندازه گیری متروتیک می باشد که شما می توانید این محصول را با تخفیفات ویژه از شرکت خریداری نمایید .

فازمتر فشار متوسط: دستگاهی برای تست برقدار بودن خطوط و پست های فشار متوسط (از 1 الی 33 کیلوولت ) این دستگاه برای تست وجود ولتاژ بالا در تاسیسات و شبکه های برق به کار می رود و برای ایمنی کارگران و تکنسین ها و ... که با شبکه گرم سر و کار دارند از اهمیت بالایی برخوردار است.

فازمتر سالم برای تست و آزمایش بی برقی شبکه ها استفاده می شود و یکی از مهمترین وسایل پیشگیری از حوادث، فازمتر سالم است. فازمترهای سالم می بایست قبل از هر بار استفاده تست گردند که این کار یا با کمک تستر فازمتر انجام می شود که به صورت جدا وجود دارد و یا با تستر موجود بر روی خود فازمتر انجام می شود که در این صورت با کمک آژیر یا روشن شدن چراغ موجود متوجه صحت کارکرد فازمتر می گردیم.

فاز متر صنعتی فشار قوی برای تست ولتاژ های بالا استفاده می شود و به مراتب با فاز متر متوسط و فشار ضعیف تفاوت هایی دارد که ما در این مطلب به آنها اشاره کردیم . همینطور کاربرد ها و مشخصات فنی این دستگاه را می توانید در همین مطلب مطالعه کنید .

فازمتر فشار قوی

فازمتر فشار قوی دستگاهی که همانطور که از اسمش پیداست برای تست ولتاژ فشار قوی یعنی بین ۶۶ تا ۲۳۰ کیلو برد و در فشار متوسط بین ۶ تا ۳۳ کیلو ولت استفاده می شود و با نزدیک شدن آن به شبکه برق دار وجود ولتاژ را تشخیص می دهد و آن را به صورت سیگنال نوری و یا صوتی به کاربر نمایش میدهد. اندازه این دستگاه در حالت بسته بین ۱۴۰ تا ۱۷۰ سانتی‌متر و در حالتی که باز شده هست بین ۲۴۰ تا ۲۷۰ سانتی متر است و وزن دستگاه بین ۱ تا ۲ کیلوگرم هست و این فاز مهم‌تر از یک مدار صوتی و یک مدار نوری تشکیل شده و تغذیه این هم یک باتری هست به مقدار ۹ ولت.

اجزای تشکیل دهنده این فازمتر از سه قسمت تشکیل شده قسمت:

  • اول شاخک که برای نزدیک کردن به مدار تعبیه شده است.
  • دوم یک چراغ است که در صورت برق دار بودن خط روشن می شود.
  • سوم یک دسته تلسکوپی که از عایق تشکیل شده و محل قرار گرفتن دست در انتهای فاز متر هست.

نحوه استفاده از فازمتر به این صورت  است که:

با قرار دادن کلید در وضعیت تی ابتدا از سالم بودن دستگاه اطمینان حاصل می کنیم و با قرار دادن کلید در وضعیت اچ ال و وی اچ از وجود و یا عدم وجود ولتاژ روی شبکه مطلع می شویم.

شرح وضعیت ها

وضعیت ال سطح ولتاژ بین ۶ تا ۲۰ کیلو ولت است.وضعیت h سطح ولتاژ بین ۳۳ تا ۶۶ کیلو برد است و وضعیت vh سطح ولتاژ تا ۲۳۰ کیلو ولت می باشد.

برای استفاده از این دستگاه حتما باید از دستکش و کفش عایق دار استفاده کنیم و موارد ایمنی را رعایت کنیم و فاصله مشخص شده روی فازمتر با دستگاه را رعایت نماییم و آن را به آرامی به شبکه نزدیک کنیم.

شرایط استفاده و نگهداری از دستگاه فازمتر فشار قوی به این ترتیب است که:

ابتدا از سالم بودن دستگاه در هر بار استفاده اطمینان حاصل کنیم و قبل از اینکه از دستگاه استفاده بکنیم دسته عایق را با دستمال خشک کنیم و در مواقعی که داریم با دستگاه کار میکنیم دستگاه را از بدن دور نگه داریم و هیچ وقت کار را بین دو فاز قرار ندهیم چون ممکن است موجب اتصال کوتاه شود. هیچ وقت کار را از یک فاز به فاز دیگر نزدیک نکنیم به طوری که دستگاه پل بین دو فاز شود و به خاطر حساسیت دستگاه آن را از گرما و سرمای غیر طبیعی و خارج از محدوده دور نگه داریم و در نهایت در حمل و نقل دستگاه دقت داشته باشیم و بعد از هر بار استفاده آن را در کیف خودش قرار بدیم.

کاربردهای فازمتر دوبل فشار متوسط و فشار قوی

این دستگاه از دو فازمتر فشار متوسط و قوی که وسیله کابل رابط به هم وصل شده اند تشکیل می شود و این وسیله برای رینگ دو خط برق دار مورد استفاده قرار می گیرد و شیوه کار به این صورت است که یکی از فازمتر ها در یکدست و فازمتر دیگر را در دست دیگر قرار می دهیم و یکی از فازمتر ها را به یک فاز یک و فاز متر دو را به فاز خط دیگر تماس می دهیم که در این صورت ممکن دو حالت پیش بیاید:

  • در حالت اول چراغ و آژیر فازمتر روشن نمی شود که این امر نشان می دهد که فاز از دو خط است.
  • در حالت دوم چراغ و آژیر فازمتر روشن می شود که این امر نشان میدهد که این دو فاز هم نام نیستند. به این دستگاه های اپرومتر هم می گویند که همان فازمتر فشار بالا می باشد.

همچنین جهت هم رینگ کردن دو خط برق دار از فازمتر دوبل فشار قوی استفاده می گردد که یکی از شاخه های این وسیله به فاز خط ۱ و شاخه دیگر آن به فاز خط دو وصل می شود و با روشن شدن چراغ و ایجاد صدای آژیر دستگاه متوجه می شویم که عدم هم رینگی داریم و اگر چراغ و آژیر روشن نشود نشانگر هم رینگ بودن یا هم فاز بودن است.

سایر مشخصات فنی دستگاه ها به ترتیب زیر می باشد

رنج ولتاژ تست بین سه کیلو ولت تا ۳۴ کیلو ولت ای سی است و دارای هشدار صوتی و نوری است و فرکانس تست آن هم بین ۵۰ تا ۶۰ هرتز می باشد طول آن ۱۴ متر و وزن آن بین ۱ تا ۲ کیلوگرم می باشد.  

طرز نگهداری فازمتر

بعد از هر بار استفاده باید در محل خودش قرار دهیم.

فازمتر را از لحاظ سالم بودن با دستگاهی که برای همین منظور طراحی شده، تست کنیم که به آن تست فازمتر گفته می شود که با روشن شدن چراغ موجود بر روی دستگاه متوجه صحت کارکرد فازمتر می شویم و فاز با کمک ۲ یا ۴ باتری قلمی و یا باتری کتابی راه اندازی می شود و بعد از دادن آلارم باید باتری را تعویض کنیم .

نکته مهم این است که در هنگام استفاده از فازمتر باید حریم ۳ فوت تا ۹۰ سانتیمتر را با تمام سیم های موجود در محل کار رعایت کنیم تا اتفاقی در محل کار برای ما نیفتد و سعی کنیم فازمتر را با دست راست بگیریم و در هنگام استفاده از آن نهایت دقت را به عمل آورید تا ضربه ای به آن وارد نشود چون چراغ فازمتر بسیار حساس است و همان طور که گفتیم از دستگاه آزمایش صحت فازمتر استفاده کنیم.

در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ متروتیک تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله دوربین بازرسی،ویدئو بروسکوپ را با ارزانترین قیمت و تا 30% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر شرکت های فعال در ایران تامین نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. مجددا توصیه اکید داریم حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دوربین بازرسی،ویدئو بروسکوپ را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های 02133992447 - 02177335772 - 09129305772  تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.


جهت خرید و اطلاعات بیشتر با شماره تماس های زیر تماس حاصل نمایید 

021-33992447

021-77335772

09129305772

 

برای آموزش و تخفیفات ویژه به اینستاگرام مراجعه کنید

METROTIK.INST

 

بیش از 16 سال  تجربه بلند مدت همکاری با بازارهای جهانی و تولید کنندگان بزرگ بین المللی در کنار بهره گیری از کادر فنی و بازرگانی متخصص در امر واردات و تهیه تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی ، نیروگاه ، صنایع غذایی، دارویی و سایر سازمان ها و کارخانجات خصوصی و دولتی  و برخورداری از امکانات لجستیکی  و منطقه ای نظیر دفاتر اروپا و کشورهای همسایه ، متروتیک را به عنوان یکی  از شرکت های معتبر در زمینه تامین تجهیزات اندازه گیری ، ابزار دقیق و تجهیزات صنعتی  وابسته معرفی نموده است. 

برچسب ها




محصولات مرتبط


مقالات پیشنهادی


0 نظر



نظر شما چیست؟