خانه وبلاگ تجهیزات اندازه گیری گلخانه: ابزارهای حیاتی برای کنترل دقیق محیط کشت گلخانه



تجهیزات اندازه گیری گلخانه: ابزارهای حیاتی برای کنترل دقیق محیط کشت گلخانه

تجهیزات اندازه گیری گلخانه - متروتیک با افتخار اعلام می نمایید کلیه تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق شیمیایی – فیزیکی و محیطی و برق و صنعت از جمله تجهیزات اندازه گیری گلخانه و سنسورهای گلخانه، دستگاه‌های اندازه‌گیری گلخانه، سیستم‌های مانیتورینگ گلخانه، ابزارهای کنترل محیط گلخانه را با تخفیف ویژه و ارزانترین قیمت در کل کشور به مشتریان ارائه می نماید.

تجهیزات اندازه گیری گلخانه: ما در مجموعه عظیم متروتیک افتخار خود می دانیم که توانسته ایم با کمک مشتریان عزیز محصولات خود را تجهیزات اندازه گیری گلخانه و سنسورهای گلخانه، دستگاه‌های اندازه‌گیری گلخانه، سیستم‌های مانیتورینگ گلخانه، ابزارهای کنترل محیط گلخانه با معروفترین برندها و ارزانترین قیمت با 30% تخفیف و بدون واسطه تهیه نموده و به صورت رایگان به اقصی نقاط کشور ارسال نماییم.

تجهیزات اندازه گیری گلخانه: در این مقاله به طور مفصل به تجهیزات اندازه گیری گلخانه خواهیم پرداخت و همچنین در مورد سنسورهای گلخانه، دستگاه‌های اندازه‌گیری گلخانه، سیستم‌های مانیتورینگ گلخانه، ابزارهای کنترل محیط گلخانه توضیحات مختصر ارائه خواهیم نمود امیدوار هستیم بتوانیم به شما کمک کنیم تا انتخاب آگاهانه در مورد خرید هر نوع از تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق شیمیایی – فیزیکی و محیطی و برق و صنعت را داشته باشید. 

تجهیزات مورد استفاده در گلخانه‌ها برای حفظ شرایط محیطی مناسب و بهبود عملکرد گیاهان بسیار اهمیت دارند. از این تجهیزات برای ایجاد یک محیط کنترل شده و بهینه برای رشد انواع گیاهان استفاده می‌شود.

ضروری ترین تجهیزات مورد استفاده در گلخانه ها

مواردی که در زیر معرفی می شود از ضروری ترین و کاربردی ترین تجهیزات اندازه گیری گلخانه است که در ادامه به معرفی هر یک می پردازیم:
 
دماسنج و رطوبت سنج: بیشتر فعالیت‌های فیزیولوژیک و متابولیک گیاهان به آب و رطوبت وابسته هستند.
در واقع، کنترل رطوبت در گلخانه، به بهبود رشد گیاهان منجر می‌شود. بنابراین، بررسی و کنترل رطوبت با استفاده از تجهیزات و ابزارهای باغبانی بسیار ضروری است.
همچنین، دما نیز تأثیر قابل توجهی در رشد و نمو گیاهان دارد. از این رو، استفاده از دماسنج و رطوبت‌سنج مخصوص گلخانه بسیار ضروری است. در خصوص این دستگاه باید گفت که این وسیله دو کاره است و به صورت دیجیتالی عمل می‌کند. همچنین، کار با آن بسیار ساده و روان است.
همانطور که گفته شد این دستگاه، دقیقاً رطوبت و دمای محیط را نشان می‌دهد. به این ترتیب، دما به صورت سانتیگراد و فارنهایت و رطوبت به صورت درصد نمایش داده می‌شود.
همچنین، این محصول دارای تقویم و ساعت زنگ دار است که به صورت دستی قابل تنظیم می باشد. بدنه دماسنج و رطوبت‌سنج مخصوص گلخانه، بسیار مقاوم بوده و با پوشش پلاستیک درجه یک ای بی اس محافظت شده است.
 
دستگاه اندازه گیری دی اکسید کربن مخصوص گلخانه: دستگاه CO2 ساز، یا دستگاه تولید CO2، وسیله ای است که در گلخانه ها استفاده می‌شود تا مقدار کربن دی‌اکسید را افزایش داده و یا آن را تنظیم نماید.
کربن برای رشد گیاهان ضروری است و تقریباً 40% از وزن خشک گیاهان را تشکیل می‌دهد. گیاهان برای تامین کربن مورد نیاز خود از دی‌اکسید کربن تولید شده توسط دستگاه CO2 ساز و یا کربن موجود در هوا استفاده می‌کنند. گاز دی ‌اکسید کربن تولید شده توسط دستگاه CO2 ساز از طریق روزنه‌های برگ وارد گیاه می‌شود و در سلول‌های گیاهی، با استفاده از نور خورشید، به مواد هیدروکربن تبدیل شده و در ساختار گیاه شرکت کرده و اینگونه به تولید موادی که برای رشد و نمو گیاه لازم هستند، کمک می‌کند.
انواع دستگاه اندازه گیری دی اکسید کربن را می توانید در فروشگاه متروتیک ملاحظه نمایید.
 
دستگاه اندازه گیری مونوکسید کربن: دستگاه اندازه‌گیری مونوکسید کربن CO برای اندازه‌گیری میزان غلظت گاز مونوکسید کربن در محیط‌ های مختلف استفاده می‌شود.
 CO یک گاز بی ‌بو و بی‌رنگ است که معمولاً به دلیل ناقص سوختن سوخت‌های فسیلی، چون گاز طبیعی، نفت، ذغال سنگ و چوب، در محیط‌های بسته به وجود می آید.
اندازه‌ گیری میزان مونوکسید کربن مهم است زیرا این گاز می‌تواند در  صورت ناقص سوختن در مکان های بسته همچون ساختمان‌ها، اتاق‌های در بسته، خودروها و سایر محیط‌های بسته تجمع یابد. با تجمع این گاز، ممکن است این گاز وارد سیستم تهویه و انتقال هوا شده و در نتیجه مشکلاتی مانند انسداد مسیرهای هوا، کاهش سطح اکسیژن، ایجاد مسمومیت و حتی مرگ در افراد موجود را ایجاد کند.
بنابراین، دستگاه اندازه‌گیری مونوکسید کربن به عنوان یک ابزار ایمنی برای کنترل غلظت این گاز در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
 
لوکس متر گلخانه: لوکس‌متر (Lux meter و Light meter) وسیله‌ای است که از آن برای اندازه‌گیری میزان نور و روشنایی یک محیط استفاده می شود. این وسیله جزو تجهیزات قابل‌حمل محسوب شده و به راحتی می‌توان از آن در صنایع مختلف من جمله گلخانه ها استفاده کرد.
در گلخانه‌ها از لوکس‌متر برای اندازه‌گیری نور استفاده می‌شود.
گلخانه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:
1. گلخانه‌هایی که از نور طبیعی استفاده می‌کنند
2. گلخانه‌هایی که از نور مصنوعی یا نور مکمل استفاده می‌کنند. 
لوکس‌متر بیشتر در گلخانه‌هایی که از نور مصنوعی استفاده می‌کنند استفاده می‌شود.
لوکس‌ متر نور را اندازه‌گیری می‌کند تا بتوان میزان نور محیط را تنظیم کرد.
 

مهمترین نکات هنگام خرید تجهیزات اندازه گیری گلخانه

دقت و قابلیت اندازه‌گیری: اطمینان حاصل کنید که تجهیزات دارای دقت و قابلیت اندازه‌گیری مناسب باشند. بررسی کنید که آیا تجهیزات قادر به اندازه‌گیری پارامترهای مورد نیاز شما مانند دما، رطوبت، نور، CO2 و غیره هستند یا خیر.

پایداری و دقت طولانی مدت: این مهم است که تجهیزات قابلیت حفظ دقت خود را در مدت زمان طولانی داشته باشد. از همین روی بررسی کنید که تجهیزات اندازه گیری دارای پایداری و عدم نیاز به تنظیمات و تعمیرات مکرر باشد.

سازگاری و اتصال‌پذیری: مطمئن شوید که تجهیزات اندازه‌گیری قابلیت اتصال و سازگاری با سایر سیستم‌ها و تجهیزات گلخانه شما را دارد. لذا چک کنید که آیا تجهیزات مورد نظر از پروتکل‌ها و رابط‌های استانداردی مانند Modbus، 4-20mA و غیره پشتیبانی می‌کنند؟

قابلیت ثبت و ذخیره داده‌ها: تجهیزاتی که قابلیت ثبت و ذخیره داده‌های اندازه‌گیری را دارند، به شما کمک می‌کنند که اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل و مدیریت بهتر گلخانه را در اختیار داشته باشید.

عوامل موثر بر قیمت تجهیزات اندازه گیری گلخانه چه مواردی هستند؟

قیمت تجهیزات اندازه‌گیری گلخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از عوامل موثر بر قیمت تجهیزات اندازه‌گیری گلخانه به قرار زیر هستند:

نوع تجهیزات: تجهیزات پیشرفته‌تر، با قابلیت‌های بیشتر و دقیقتر معمولاً قیمت بالاتری دارند.

کیفیت و دقت: استفاده از مواد با کیفیت بالا، فناوری پیشرفته و سیستم‌های کالیبراسیون دقیق می‌توانند قیمت تجهیزات را افزایش دهند.

ابعاد و قابلیت: اندازه و توانایی‌های تجهیزات نیز می‌تواند بر فاکتور قیمت تأثیرگذار باشد. تجهیزات بزرگتر با قابلیت اندازه‌گیری و کنترل بیشتر عموما گرانتر است.

برند و تولید کننده تجهیزات اندازه گیری گلخانه: برند و شرکت سازنده تجهیزات اندازه گیری نیز می‌تواند بر قیمت محصولات تأثیرگذار باشد. برندهای معروف و معتبر معمولاً قیمت بالاتری هم دارند، چرا که به ‌عنوان نشانی از کیفیت و اعتماد برای مشتریان محسوب می‌شوند.

ارزش افزوده: ویژگی‌ها و خدمات اضافی همچون ضمانت نامه، پشتیبانی فنی، آموزش و نصب، و تجهیزات جانبی ممکن است قیمت دستگاه ها و تجهیزات را افزایش دهد. بعلاوه ارزش افزوده این عوامل نیز باید در نظر گرفته شود.

موارد گفته شده فوق از مهمترین عواملی هستند که بر قیمت تجهیزات اندازه گیری گلخانه تاثیرگذارند.

بازدید کننده گرامی ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم به طور کامل و جامع در مورد تجهیزات اندازه گیری گلخانه و سنسورهای گلخانه، دستگاه‌های اندازه‌گیری گلخانه، سیستم‌های مانیتورینگ گلخانه، ابزارهای کنترل محیط گلخانه اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم ما پینشهاد میکنیم اگر تصمیم به خرید هر نوع لوازم و تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق و ... دارید حتما با یکی از شماره های موجود در سایت تماس گرفته و از مشاوره های رایگان تیم تخصصی مجموعه متروتیک بهره مند شوید.


جهت خرید و اطلاعات بیشتر با شماره تماس های زیر تماس حاصل نمایید 

021-33992447

021-77335772

09129305772

 

برای آموزش و تخفیفات ویژه به اینستاگرام مراجعه کنید

METROTIK.INST

 

بیش از 16 سال  تجربه بلند مدت همکاری با بازارهای جهانی و تولید کنندگان بزرگ بین المللی در کنار بهره گیری از کادر فنی و بازرگانی متخصص در امر واردات و تهیه تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی ، نیروگاه ، صنایع غذایی، دارویی و سایر سازمان ها و کارخانجات خصوصی و دولتی  و برخورداری از امکانات لجستیکی  و منطقه ای نظیر دفاتر اروپا و کشورهای همسایه ، متروتیک را به عنوان یکی  از شرکت های معتبر در زمینه تامین تجهیزات اندازه گیری ، ابزار دقیق و تجهیزات صنعتی  وابسته معرفی نموده است. 

برچسب ها




مقالات پیشنهادی


0 نظر



نظر شما چیست؟